Projekt Maratón: 17 týždňová cesta: 12/17

Projekt Maratón: 17 týždňová cesta: 12/17

Týždeň začal celkom solídne. Po dlhom behu v nedeľu som si chcel na chvíľu oddýchnuť od behania a tak som s príchodom krajšieho počasia vyrazil na bicykel. Avšak pekné počasie bolo len na oko, pretože spolu s ním prišiel aj pekelný vietor. Vietor, ktorý preveril moju vôľu a odhodlanie, ale spolu s tým aj odčerpal veľkú časť sily a energie. A keď sa tento faktor spojil s mojou až chabou regeneráciou, znamenalo to iba jediné. Moja výkonnosť bude klesať. Naozaj, ak si máte zobrať z tohto všetkého iba jednu jedinú vec, tak je to toto: Nepodceňujte regeneráciu, najlepšie bude, ak si ju budete plánovať tak isto ako tréningy. Vyhradíte si na ňu konkrétny deň a čas a vykonáte ju. Prečo? Pretože z dlhodobého hľadiska je to presne to, čo vás udrží v hre. Ja som to nerobil. Takmer vôbec. Nechodil som do sauny, na masáže, do kryokomory, na jógu, nerobil som strečing. Jediné, čo som robil je používanie masážneho valca a loptičky. Čo je dobré, ale rozhodne to nestačí. Taktiež som v sobotu večer išiel na oslavu. Neľutujem to, ale aj to ovplyvnilo ďalšie ťaženie. Ale s tým už treba dopredu počítať. See ya.


(12) 09.Tréningový týždeň: 25.02.2019-03.03.2019



Utorok (26.02.2019):

  • Bike: 1h51m13s/ 44.84km
  • Beh: 45m/ 7.5km

Streda (27.02.2019):

  • Stac.Bike: 1h

Štvrtok (28.02.2019):

  • Bike: 2h34m18s/ 61.03km (protivietor je asi najúnavnejší faktor, ktorý poznám)

Piatok (01.03.2019):

  • Beh: 1h5m18s/ 11.64km

Sobota(02.03.2019):

  • Stac.Bike: 45m
  • Beh: 40min/7.26km
  • 5min (9km/h)
  • 6x1km (speed 14.2km/h) (pace 4:13min/km) (ˇ1min pauza)
  • 5min (5km/h)

Pre aktuálne a podrobnejšie info sleduj aj môj instagram. Alebo aj nie, tvoje rozhodnutie.

Ak by ťa čokoľvek zaujímalo ohľadom jednotlivých tréningov, plánovaných pretekov alebo hocičoho iného, neváhaj napísať komentár. Alebo, ak ty sám máš nejaké zaujímavé tipy, čo zlepšiť, čo zmeniť, čo ty sám robíš, čo ti funguje alebo nefunguje, pokojne napíš taktiež, budem len rád.

Maj sa najlepšie ako vieš.

Tvoj Moderný Mních.

2 thoughts on “Projekt Maratón: 17 týždňová cesta: 12/17

  1. Benjamin Buford

    Mnichu,

    odkedy som sa poslednykrat pozrel na tvoj blog si uz prekonal vela kilometrov. Mozno si si vsimol, uz 12 tyzdnov systematicky trenujes bez nejakych vacsich vypadkov. Tento fakt vnimam ako vitazstvo ludskej vole (alebo skorej systemu) nad lenivostou a tvoj blog sluzi ako prijemny priklad aj pre mna. Zacal som privetivo (ale pravdivo) aby som mohol plynulo prejst do kritiky.

    V stati o regeneracii, si vobec nespomenul najdolezitejsi (!) prostriedok na udrzanie vykonnosti. Zda sa ako keby si nepocul o bonboniere regeneracie: Why We Sleep – Matthew Walker a nevies co ti moze ponuknut. Odporucam, tato kniha ta zaiste udrzi v hre. Hlavne po nej zostava dolezitost spanku dlhodobo napamati, clovek si ho zacne mozno viacej vazit a to moze viest k systemovym zmenam v zivotosprave.

    Tak teda, planujes si aj spanok? Mas pravidelny cas kedy zaspavas a cas kedy sa zobudzas? Je teplota v tvojej spalni na prijemnej jaskynnej urovni – 18C? Nazbieras 8 hodin spanku denne? A ak nie, vsimol si si vypadky v tvojich vykonoch, ktore by mohli byt sposobene nepravidelnym spankovym rezimom (aj mimo ponocovania na sporadickej oslave)?

    Kazdopadne, blizi sa vyvrcholenie tohoto projektu. Som zvedavy ako to dopadne. Zatial sa drz a běž!

    Bubba

    1. Moderný mních

      Ahoj Bubba,

      ďakujem za tvoje prívetivé slová, avšak sa zdá, že nastolené tempo som ďalšie týždne už nevydržal. Minimálne nie tak ako by som si želal.

      Čo sa týka spánku, spomínal som ho v časti 8 a taktiež v jednom z instagramových príspevkov( Bubba by mal popri chytaní kreviet, založiť aj ig, aby vedel!). Čo sa týka spomínanej bomboniére, táto kniha mi už niekoľko mesiacov chráni spánok z poličky nad posteľou. Avšak ešte som ju nečítal a to je rozhodne chyba! Prečo? Pretože môj spánkový režim naozaj nie je tak dobrý ako by som chcel. Síce dbám na optimálny počet hodín, ale ako vieme nejde len o kvantitu, ale aj o kvalitu a tam sú isté faktory, ktoré ešte nemám na 100 % zvládnuté. Je to dlhý proces a pracujem na tom. Najlepšie však bude, keď už si naozaj danú knihu prečítam. Čomu však určite venujem veľkú pozornosť je práve teplota a tma v izbe, to je pre mňa dôležité za každých podmienok.

      Zvedavý som aj ja ako to nakoniec vypáli. Počas týchto týždňov som spravil viacero najprv malých chýb, ale zdá sa, že sa nazbierali a môže to vážne ovplyvniť moju finálnu výkonnosť. A možno aj nie. Určite sleduj aj ďalšie časti, kde sa tom budem zmieňovať.

      Zatiaľ sa maj najlepšie ako vieš.

      Tvoj MM

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *