Projekt Maratón: 17 týždňová cesta: 7/17

Projekt Maratón: 17 týždňová cesta: 7/17

Momenty tohto týždňa boli 2. Prvým momentom bolo, že som si začal zapisovať, čo jem. Zvykol som to robievať už v minulosti, ale zväčša mi to vydržalo zopár dní a potom som s tým prestal. Prečo? Lebo je to otravné. Zaberá to čas. Musíš na to stále myslieť, že si to máš zapísať. Prečo som to teda začal znova robiť? Práve preto. Pretože je to síce otravné, ale nesie to so sebou veľkú informačnú hodnotu. Hodnotu pre mňa. Pre teba to môže byť úplne zbytočné. Čo si zapisuješ a meriaš, to vieš zlepšiť. Jednoduchá logika. Vyžaduje si to disciplínu. Vyžaduje si to plánovanie. Vyžaduje si to trocha času. Jedná sa ale iba o pár minút. O pár minút, ktoré mi môžu priniesť veľký užitok. Ak sa chcem zlepšovať, potrebujem mať čo najviac dostupných informácií, s ktorými môžem potom pracovať. Analyzovať ich, vyhodnocovať ich. To je prístup, ktorý mi funguje. A to je dôvod, prečo to budem teraz robiť, neskôr o tom prinesiem viac informácií.



(07) 04.Tréningový týždeň: 21.01.2019-27.01.2019


Druhým momentom bolo sobotné zlyhanie, na pláne bol bike: 2h a potom tempo run: 12km ( +- o 5s rýchlejšie ako plánované maratónske tempo). Tempo run nevyšiel podľa predstáv.
Nie každý tréning sa podarí, tak ako si naplánuješ. Nie vždy z toho budeš mať dobrý pocit, ale pamätaj jedno. Jeden nepodarený tréning, alebo deň neurčuje celkový výsledok. Poučiť sa a vrátiť sa silnejší a pripravenejší. To je jediná možná odpoveď a riešenie.



Pondelok (21.01.2019):

  • Plávanie: 5min zahriatie
  • 1000m/ 37:53/ 1´53″/76 (100m)
  • Stac.Bike: 1h
  • Posilka: nohy/chrbát/brucho


Utorok (22.01.2019):

  • Beh: 15.57km/ 1h31m33s/ 5´53″/km


Streda (23.01.2019):

  • Stac.Bike: 1h45m


 Štvrtok (24.01.2019):

  • Plávanie: 750m/ 29m19s/ 1´56″/81 (100m)


Piatok (25.01.2019):

  • Stac.Bike: 1h5m
  • Beh: 4km rozbehanie
  • 4x1200m (´4-5min chôdza)
  • 1.) 3:52 ( 3:13/km) 2.) 3:52 ( 3:13/km) 3.) 3:52 ( 3:13/km) 4.) 3:52 ( 3:13/km)
  • 15min schladenie


Sobota(26.01.2019):

  • Stac.Bike: 2h
  • Beh: 3km rozbehanie
  • 5.5km (4:47/km), v pláne bolo ešte 6.5, ale zomrel som: mŕtve nohy…
  • 1km schladenie


 Nedeľa (27.01.2019):

  • Beh: 11.23km/ 1h22m4s/ 7´18″/km

Ak ťa zaujíma viac informácií z tréningov, ale aj z iných vecí, sleduj môj instagram

Ak by ťa čokoľvek zaujímalo ohľadom jednotlivých tréningov, plánovaných pretekov alebo hocičoho iného, neváhaj napísať komentár. Alebo, ak ty sám máš nejaké zaujímavé tipy, čo zlepšiť, čo zmeniť, čo ty sám robíš, čo ti funguje alebo nefunguje, kľudne napíš taktiež, budem len rád.

Maj sa najlepšie ako vieš.

Tvoj Moderný Mních.

4 thoughts on “Projekt Maratón: 17 týždňová cesta: 7/17

  1. Carter

    Co sa stalo? Kde je episoda 8? Uz nevladzes?

    1. Moderný mních

      Ajéje, keď príde coach Carter, vieš že je zle! Veru že som bol trocha lenivý, chcel som to vydať už v nedeľu, ale nejako som to zanedbal, ale zajtra tu už pristane!

  2. Mato

    Kámo nechcem ti do toho kecať.
    ALE
    -vieš kde máš aerobny /anaerobny prah? hlavne ten anaerobny ked sa ti vyrazne zvýši kyselina mliečna v krvi, prah Vo2max ? podla toho čo beháš a aj toho 10km času, to múžeš mať niekde 4:20
    -čo zlepší ten trening 4x1200m v tempe 1km 3:13 ? Vieš do akej časti tela, svalov si dal impulz aby nastalo nejaké zlepšenie, kde si vyslal stresový faktor na zlepšenie? Pre teba by bolo určite lepšie behať to okolo 1km 4:05. Niekde medzi Vo2max a anaerobnym prahom. Po takomto tréningu pre tvoju vytrvalosť musí nasledovať aspon 4 dni oddychu, resp. pomaličkých behov.
    – v tomto dni kedy si už nevládal a hlava vyhrala nad tebou, to nebolo už celé o hlave, bolo to o tom, že si nebol ani zdaleka zregenerovaný na další tréning.Telo bolo vyšťavené a svaly tiež.
    Tréningy v takomto tempe v anaerobnom prahu sú strojené na 800/1500 a ešte aj 3km preteky ale ty chces behať Maratón, ktorý sa celý beží v aerobnom prahu niekde 15 až 20s pod anaerobnym prahom.
    Skús o dosť spomaliť tieto intervaly. A neboj rýchlosť tým nestratíš, ked ich spomalíš. 🙂 Chce to hlavne trpezlivosť.

    1. Moderný mních

      V pohode, na to tu je sekcia komenty 🙂

      Máš úplnú pravdu, súhlasím s tebou. Občas som trocha príliš premotivovaný a nepomáha tomu ani to, keď tvoja pozornosť ide do viacerých strán, respektíve v tomto prípade k viacerým cieľom. Zároveň by som chcel dať kilometer pod 3 minúty, zároveň 10 km pod 40, zároveň trénovať maratón a to je samozrejme nezmysel a treba sa zamerať na to hlavné a tým je momentálne maratón, keď už som sa na neho dal.

      Takže v podstate to nezlepšilo nič, iba som sa zbytočne odpálil, ale keď pozrieš nasledujúce týždne, tak už nechodím v takomto tempe. Kedže systematickejšie trénujem až teraz od zimy, tak sa učím na svojich chybách a získavam z toho skúsenosti.

      Každopádne ďakujem ti za komentár a dobré rady, presne takúto “kritiku” cením.

Leave a Reply

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *